STUDENCI I DOKTORANCI POLSCY zgłaszani są do ubezpieczania zdrowotnego przez:
Wszelkie zmiany statusu osoby zgłoszonej do ubezpieczenia polegające na podjęciu zatrudnienia lub nabyciu innego tytuł do ubezpieczenia student zgłasza w Dziekanacie
w formie pisemnej w ciągu 3 dni od zaistnienia zmian.
Prawo do ubezpieczenia w NFZ wygasa po 4 miesiącach od ukończenia nauki lub w momencie skreślenia z listy studentów.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2015 r., poz 581 z późn. zm.)
Student w celu uzyskania ubezpieczenia zdrowotnego musi zgłosić się osobiście do Dziekanatu by wypełnić wniosek. Powinien mieć przy sobie dowód osobisty.
Uczelnia zgłasza do ubezpieczenia tylko osoby, które nie są obywatelami Polski, ale spełniają kryteria ustawy o repatriacji i posiadają ważną Kartę Polaka albo opinię Konsulatu Polskiego wydawaną do celów ubezpieczenia zdrowotnego.